One month down, four to go! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Renee Rens - WaarBenJij.nu One month down, four to go! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Renee Rens - WaarBenJij.nu

One month down, four to go!

Blijf op de hoogte en volg Renee

07 Oktober 2012 | Hongarije, Boedapest

Wat gaat de tijd hier toch verschrikkelijk snel, echt niet normaal. Het lijkt net gisteren dat we hier arriveerden en alles bij elkaar gilden toen we voor het eerst ons appartement zagen. Die ziet er eerlijk gezegd nu een stuk huiselijker – of laten we het maar rommeliger noemen – uit. Om deze maand te vieren zijn we zondag met zijn drietjes uiteten geweest bij restaurant M, waar alles bekleed is met papier, het interieur dus getekend is en waar ze het allerheerlijkste eten hadden.

Vorige week woensdag hebben we ons eerste huisfeest gegeven. Onder het mom van: we hebben Renee’s verjaardag op het Wondercamp nog niet genoeg gevierd, dus laten we dat ook nog even op Rakoczi Ut. overdoen. Konden we gelijk twee items van de Bucketlist afstrepen. Uiteindelijk zijn er ongeveer 25 man (bizar hoeveel mensen je in 4 weken tijd leert kennen) gekomen, hebben we vele dansjes en drankjes gedaan en zijn we geëindigd in Corvin Teto, de rooftopbar bij ons tegenover. Dat de avond geslaagd was konden we de dag erna wel zien aan de ravage in ons appartement en nee, deze was gelukkig niet verwoest. Ik heb mijn blik snel afgewend van de medebewoners van dit complex toen we met vier tassen vol lege flessen naar beneden wankelden. Hoop niet dat ze denken dat we alcoholisten zijn, dit was namelijk niet alleen onze schuld. Erg fijn ook dat alle cadeaus die ik gekregen heb, voornamelijk drank, helemaal opgedronken waren. Ook niet door mij. We moesten gezamenlijk wel een traantje wegpinken toen ik ontdekte dat ook mijn Aardbeienwijn op was, snik.

Aanradertje als je naar Boedapest gaat: de dierentuin! Behalve dat de dierentuin bestaat uit allerlei prachtige gebouwen, alle dieren die je je maar kunt voorstellen, kost een entreekaartje ook maar liefst 5 euro. Tja, het leven in Boedapest gaat niet altijd over rozen.
Maandag werd het tijd om ons te introduceren bij Morrisons 2. Deze discotheek is namelijk menigmaal bezocht op maandagavond door verschillende Erasmusstudenten, maar op een of andere manier hebben wij deze steeds over moeten slaan. Helaas waren Evy en ik nét 5 minuten te laat voor de korting (voor 500 forint ontvang je daar voor 11 uur 3 halve liters bier), maar hebben we ons desondanks erg vermaakt. Het toppunt was toen een Hongaars meisje naar me toen kwam, nadat ze waarschijnlijk had gehoord had dat ik uit Nederland kwam, om te vragen of ik XTC bij me had. Dus heb ik Kelly’s stof-allergiepilletje voor een tientje (koopje!) aan het meisje verkocht. Van de winst zijn we wijn gaan halen. En néé ik hoef me niet te schamen dat ik die arme Hongaren geld heb afgetroggeld, toen Dennis -een van de Duitse Erasmusstudenten- op pad ging op wiet te kopen, kwam hij ook thuis met een zak dennennaalden.

Verder heb ik deze week met Michelle nog een ontzettend leuke vlooienmarkt afgestruind en zijn wij tot ‘icecold businesswomen’ gekroond. Jaja, afdingen leer ik nog wel! Daarnaast heb ik tot mijn spijt de meest leuke vintageshop ooit ontdekt en zal het helaas dus helemaal onmogelijk worden om aan het eind van de maand wat over te houden. Ook heeft de politiechecklist een vierde streepje, deze vriendelijke mannen hebben waarschijnlijk gehoord dat we de chocolademelk van het politieburau zo lekker vonden, dus besloten ze om ons op te zoeken toen we aan het indrinken waren bij onze Spaanse vrienden. Gelukkig hebben ze het te druk gehad met het raden van Evy’s cupmaat, want een boete kregen we niet. Om het voor jullie niet al te lang te maken, zal ik de vreemde verhalen over de ‘crazy BBQ’ en het Piratenfeest op een boot maar besparen, dat volgt volgende week.

Heb ontzettend zin in volgende week, want dan komen mijn lieve vriendinnetjes en ouders me opzoeken. Aan iedereen die me niet komen opzoeken, jullie missen wat.
Seretlek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Hier kun je lezen hoe ik in Boedapest in zeven sloten tegelijk loop.

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 12843

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 Februari 2013

Minorstudie in Boedapest

Landen bezocht: