De laatse loodjes - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Renee Rens - WaarBenJij.nu De laatse loodjes - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Renee Rens - WaarBenJij.nu

De laatse loodjes

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

Voor iedereen die ik het nog niet heb gewenst: Gelukkig nieuwjaar! Of zalig nieuwjaar, want ja, dat zeggen ze óók in Brabant. Nieuwjaar was super hier. Het enige wat ontbrak was natuurlijk vrienden en familie, maar nu kan ik wel zeggen dat ik hier het nieuw jaar in heb geluid.. en hoe!

Allereerst zijn we met de Nederlandse meidenbende van BKF gaan eten. Met zijn zessen gekookt, waaronder hartige Tarte tatin en gevulde champignons van mij en Evy, spaghetti Bolognese, champagne en oliebollen van Kelly en Vera en niet te vergeten échte appelbeignets van de HEMA van Anke en Floor. Hierna haastten ik en Evy, met een flinke bodem, ons naar een huisfeest waar we doorgegaan zijn met onze alcoholische versnaperingen. Om half 12 vertrokken we richting de brug, zodat we om 12 uur het vuurwerk konden bezichtigen. De drie knallen en de mist konden de pret niet drukken, want onze champagne werd open geknald en wij vervolgden onze weg naar een leuk kroegje. Helaas weet ik niet meer waar deze precies was en hoe deze precies heette, maar gezellig was het wel! De dag erna hebben we allerschandaligst de hele dag in comfortkleding series gekeken en zijn we pizza gaan halen. Dat was nog een grap, want alles was dicht dus hebben we lpizza gehaald bij de dure Italiaan tegenover. Ik op mijn charmanst, met beslagen bril en trainingsbroek in mijn Uggs. Nee hoor, ik werd echt niet raar aangekeken in deze chique tent.

Nog maar liefst 6 dagen en ik zit weer op het vliegtuig richting Nederland, deze keer voorgoed. Ergens stemt me dit wel droevig, maar van de andere kant kan ik niet wachten (ondanks mijn weekje kerst) om iedereen weer te zien en mijn oude leventje weer op te pakken!
Gelukkig is het geen definitief afscheid, want behalve een hoop al aangeboden slaapplekken hier in Boedapest, als ik binnenkort weer voor een weekendje terugga, zijn er nu dus ook slaapplekken in Spanje, Portugal en zelfs Turkije! Wie weet hoelang het duurt tot ik mijn reisschoenen weer aantrek..

Tot snel iedereen!
Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Hier kun je lezen hoe ik in Boedapest in zeven sloten tegelijk loop.

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 4193
Totaal aantal bezoekers 12847

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 Februari 2013

Minorstudie in Boedapest

Landen bezocht: