Weekje Nederland! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Renee Rens - WaarBenJij.nu Weekje Nederland! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Renee Rens - WaarBenJij.nu

Weekje Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Renee

19 December 2012 | Hongarije, Boedapest

Wij Rakoczi-ut.-bewoners zijn flink gesloopt. Dat krijg je na een week met 5 personen extra in je appartement, die gemaakt is voor 3. Een impressie:
Druk, veel zien, uiteten, stappen, Palinka, Engelse liedjes in het Nederlands vertalen, gekke opmerkingen, huisfeesten en veel te laat op schema vertrekken. Vermoeiend, maar ook heel grappig en niet te vergeten supergezellig! Na deze invasie hebben wij ons huis winterproof gemaakt. Poetsen, poetsen, de was doen, afwassen en oja, poetsen. Onder het genot van een muziekje. Dus bucketlist...check!

Vannacht is het zover: Dan vertrek ik weer een weekje naar Nederland! En hoe geweldig het hier nog steeds is, stiekem verlang ik toch wel naar een aantal dingen van het thuisfront.
Soms mis ik toch wel heel erg om te..
- Autorijden.
- Fietsen. Dat ik hiernaar verlang zal bijna niemand geloven, ik ben namelijk zo a-sportief als de pest.
- Pindakaas.
- Kroket. Ik eet vrijwel nooit snacks, maar stiekem verlang ik na 3 maanden toch intens naar een kroket.
- Moeders kost. Met name omdat alleen gehakt en kip er in de supermarkt normaal uitziet en pasta of rijst tegenwoordig bijna dagelijks op het menu staat.
- Stamppot. Ik heb hier ooit een poging gedaan tot Peeën-stamp, helaas hadden we geen pureeprakker en noemde ik het maar 'grof gestampte stamppot'. Andijvie of boerenkool bestaat hier niet eens.
- Speculaas.
- Drop!
- Behalve eten mis ik ook intens mijn eigen bedje, vooral mijn heerlijke bed op de Aalsterweg. Fijn dat ik 's nachts niet meer in een trui hoef te slapen en niet bij elke draai bang hoef te zijn dat mijn bed instort.
- TV! Vervelend om steeds een dag later Expeditie Robinson te kunnen kijken en dan op Facebook al te zien wie er uit ligt.
Toch heb ik het meest zin om mijn vrienden en familie weer te zien! Mijn week is eerlijk gezegd nu al volgepland. Natuurlijk staan Martini's in de Saloon en Stratumseindje onveilig maken ook op mijn lijstje deze week.

Deze avond gaan we daarom maar eens goed afsluiten met een etentje met onze lieve Hongaarse mentors. Wederom pizza en misschien nog cocktails; Wie weet beland ik nog in de Doboz, maar heb nu plechtig beloofd aan mezelf dat ik niet uitga, niet zo slim.

Tot morgen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Hier kun je lezen hoe ik in Boedapest in zeven sloten tegelijk loop.

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 12846

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 Februari 2013

Minorstudie in Boedapest

Landen bezocht: